Uncategorized
31.12.2017. 23:31
Katarina Nikolić

POSLE PRIKAZIVANJA PRVE EPIZODE NEMANJIĆA: Upoznajući vlastitu istoriju, bolje upoznajemo sebe

Ekspres.net
Izvor: Ekspres.net

Prvi ciklus serije o Nemanjićima, koji nosi naslov „Nemanjići - rađanje kraljevine", sa srednjovekovnom tematikom, povodom osam vekova od krunisanja prvog srpskog kralja Stefana Prvovenčanog biće emitovan u prvom kvartalu 2018, i to ponovo od prve epizode, koju u novogodišnjoj noći RTS poklanja publici pretpremijerno

Igrana serija o dinastiji Nemanjić, najveći dosadašnji projekat RTS-a, rađena je povodom obeležavanja osam vekova od krunisanja prvog srpskog kralja Stefana Prvovenčanog. Serija „Nemanjići - rađanje kraljevine", po scenariju Gordana Mihića i režiji Marka Marinkovića, uz konsultante istoričare Smilju Marjanović-Dušanić i Marka Popovića, prva je dramsko-igrana televizijska obrada srpskog srednjeg veka o srpskoj srednjovekovnoj dinastiji koja je vladala dva stoleća, a premijerno će se emitovati u nedelju, 31. decembra, u 20 sati na Prvom programu RTS-a.

Marko Novaković, odgovorni urednik Redakcije dramskog i domaćeg serijskog programa RTS-a, povodom premijere ove serije smatra da je svakako bilo veoma važno da se prodre u korene nastanka naše države sa idejom da se gledaocima približi vlastita istorija putem najkompleksnijeg televizijskog žanra, što je igrana serija. „Očekujem da će srpska publika sa zadovoljstvom pratiti ovu seriju jer pored upoznavanja sa istorijskim činjenicama, ona sadrži i snažan melodramski naboj, precizno izgrađene likove i sukobe koji su zanimljivi i uzbudljivi." I dodaje da prvi put u istoriji RTS-a kada je igrani serijski program u pitanju zadiremo u tako daleku prošlost kao što je 12. vek. Rekonstrukcija događaja, izrada objekata za snimanje, kostima i rekvizita, zahtevali su veliki napor čitavih timova ljudi koji su na tome radili. Za realizaciju serije o Nemanjićima angažovan je veliki broj kreativaca iz samog RTS-a, ali i profesionalnih spoljnih saradnika.

„U prvoj sezoni serije će se pojaviti i par stotina vrhunskih srpskih glumaca i glumica poput Vojina Ćetkovića u liku Stefana Prvovenčanog, Slobode Mićalović, njegove druge supruge Ane Dandolo, Dragana Mićanovića u ulozi Save Nemanjića, zatim Nade Šargin, Nebojše Glogovca, Mladena Nelevića kao Stefana Nemanje, Dubravke Mijatović, Miodraga Krstovića, Gorana Sultanovića, Aleksandra Đurice... ali i mladih glumačkih snaga kao što su Miloš Đurović, Andrej Pipović, Jovana Gavrilović, Milan Marić, Ivan Zablaćanski... Svi su oni okupljeni oko ovog projekta s razlogom da iznedrimo što bolji i kvalitetniji proizvod koji ćemo prezentovati javnosti."
Novaković kaže i da RTS ne želi da se zaustavi na prvom ciklusu. Ideja i želja je da i dalje prate priču o istorijskom razvoju Srbije jer, upoznajući vlastitu istoriju, bolje upoznajemo i same sebe. A ova serija će, s tim razlogom, ostati i generacijama koje tek dolaze.

„Scenario za prvi ciklus serije o Nemanjićima, koji nosi naslov „Nemanjići - rađanje kraljevine", sadržao je 12 epizoda, koje je napisao Gordan Mihić. Već sad mogu da vam kažem da će od snimljenog materijala biti izmontirano i nekoliko epizoda više. U prvom kvartalu 2018. počećemo sa emitovanjem serije, i to ponovo od prve epizode, koju u novogodišnjoj noći poklanjamo našoj publici pretpremijerno na programu RTS1 od 20 časova", tvrdi Novaković.

Za snimanje serije o Nemanjićima, 800 godina od rađanja prve kraljevine Srbije prvi put su se koristila iskustva stranih TV kuća, a uzori su bili britanska produkcija i ekranizacija Šekspira. Novaković tim povodom tvrdi da autori i produkcioni timovi RTS-a pomno prate ono što se dešava u svetskoj proizvodnji najnovijih igranih serijala.

„Mislim da u prilog tome u poslednjih godinu dana idu i produkcije veoma uspešno napravljenih prvih ciklusa serija 'Ubice mog oca' (kada je savremena krimi-priča u pitanju) i 'Senke nad Balkanom' (kada se radi o mističnom trileru u epohi prožetoj istorijskom fikcijom). Iskustva sakupljena na proizvodnji tih serija, unapređeno korišćenje CGI tehnologije kod nas i prvih nekoliko epizoda koje smo odgledali u užem krugu saradnika u montaži daju nam za pravo da verujemo u rezultat ove serije i ono što su reditelj Marko Marinković i njegov tim do sada uradili", zaključuje Novaković.

U projektu RTS-a učestvovalo je 218 glumaca i oko 2.700 statista. Strateški deo posla su uradili i kostimografi, scenograf i majstori za izradu srednjovekovnog oružja, pažljivo su analizirani segmenti arhitekture, privatnih života, kostima, oružja, heraldike, dvorskih i religioznih ceremonijala i slično, a stručni tim koji je savetovao scenariste, autore i reditelja je veoma pazio da u meri koliko je to moguće poštuje autentičnost. Snimanje je trajalo tri meseca i odvijalo se na 80 lokacija sa više od 220 objekata, među kojima su Studenica, Sopoćani, Petrova crkva i Kalemegdan.

Javni servis u novu godinu ulazi sa ozbiljnim obećanjima i serijom o Nemanjićima, koja bi trebalo da prikaže i osvetla srpski obraz i doprinese promeni slike o Srbiji u svetu, a nadamo se i da će ispuniti očekivanja svih nas, gledalaca.