LAŽIMA DO NATO AGRESIJE: Tajni plan da se Srbi optuže za etničko čišćenje

LAŽIMA DO NATO AGRESIJE: Tajni plan da se Srbi optuže za etničko čišćenje


NATO bombardovanje Savezne Republike Jugoslavije (SRJ) 1999. godine, koje je trajalo 78 dana, “hranjeno” je medijskim lažima sa ciljem usklađivanja mnjenja zapadnog stanovištva sa stavom vlasti glavnih država, a glavni dezinformatori su bile zapadnjačke vlade, NATO i najugledniji mediji, piše francuski “Mond diplomatik”, a prenosi Srna.

Autori Serž Alimi i Pjer Ramber ističu da neke od posledica ovog rata i dalje imaju težinu u međunarodnom životu.

“U vreme prvog rata od njegovog nastanka 1949. godine, NATO je odlučio da napadne državu koja nije pretila nijednoj državi članici. Izgovor je bio humanitarni motiv i delovao je bez mandata UN. Takav presedan je poslužio SAD 2003. godine u vreme invazije na Irak, takođe potpomognut kampanjom masovih dezinformacija”, ističe se u tekstu “Mond diplomatika” koji je objavljen u specijalom izdanju beogradskog “Nedeljnika”.

Zvanično falsifikovanje

Nekoliko godina kasnije, proglašenje nezavisnosti Kosova februara 2008. potkopalo je načelo nepovredivosti granica. Rusija se oslanjala na tu nezavisnost kada je avgusta 2008. priznala Abhaziju i Južnu Osetiju, dva područja koja su se odvojila od Gruzije, potom je marta 2014. pripojila Krim.

Autori ističu da, budući da je rat na Kosovu vodila većina “levičarskih” vlada i podržala većina konzervativnih partija, nije bilo smisla ponovo razmatrati zvanične falsifikacije a, “naravno, novinari koji su opsednuti lažnim vestima radije ih traže negde drugde”.

Podsećajući da je pre 20 godina, počevši od 24. marta 1999. godine, 13 država članica NATO-a, uključujući SAD, Francusku i Nemačku, bombardovalo SRJ, u tekstu se navode reči tadašnjeg njmačkog ministra odbrane, socijaldemokrate Rudolfa Šarpinga da su Srbi počinili “genocid”, i “igrali fudbal sa odečenim glavama otkinutim sa leševa, kidali fetuse iz trudnica i pekli ih”.

Komentare nemačkog ministra preneo je Tfi 20. aprila 1999. godine – “ubili su između 100.000 i 500.000 osoba”, a “Dejli miror” 7. jula da su kremirali svoje žrtve “u pećima, sličnim onima koje su se koristile u Aušvicu”. “Mond diplomatik” piše da su, međutim, naslovnica za naslovnicom ove lažne informacije pocepane u paramparčad.

Plan “Potkova”

To je posebno učinjeno istraživanjem američkog novinara Danijela Perla u “Vol strit žurnalu” od 31. decembar 1999. godine, baš kao što je “izduvana” i jedna od najsenzacionalnijih manipulacija s kraja 20. veka – plan “Potkova” (potkovica), dokument koji je trebalo da dokaže kako su Srbi programirali “etničko čišćenje Kosova”.

Difuzija plana “Potkova” u Nemačkoj aprila 1999. godine poslužila je kao izgovor za intenziviranje bombardovanja. Daleko od toga da su korisnici interneta paranoični, glavni dezinformatori su bile zapadnjačke vlade, NATO, kao i najugledniji mediji.

Među tim medijima je “Mond”, čije je uredničko zauzimanje pozicija tada bilo referenca za ostale farancuske medije. Njegovo uredništvo, kojim je rukovodio Edvi Plenel, priznaje da je “izabralo da stane na stranu intervencije”, piše “Mond diplomatik”.

Na prvoj strani izdanja “Monda” od 8. aprila 1999. godine članak Danijela Vernea najavljuje “da su planom “Potkova” planirane deportacije sa Kosova”. Novinar preuzima informacije koje je dan pre toga otkrio ministar spoljnih poslova Joška Fišer.

“Ovaj plan vlade iz Beograda, koji detaljno opisuje politiku etničkog čišćenja koje se primjenjuje na Kosovu… i koji nosi naziv “Potkova”, bez sumnje simbolizira gašenje albanskog stanovništva” piše Verne, prema kojem stvar izgleda “ostavlja malo mesta sumnji”.

Dva dana kasnije, dnevne novine su ponovile preko cele naslovne strane “kako je Slobodan Milošević pripremio etničko čišćenje”. “Srpski plan “Potkova” planira prinudni egzodus Kosovara od oktobra 1998. Nastavio je da ga primenjuje u vreme pregovora u Rambujeu”.

Berlinske namere

“Mond” evocira “dokument srpskog vojnog izvora” i ponovo se poziva na tvrdnje nemačkih zvaničnika, od tačke reprodukovanja do celovitih sažetaka – koji bi se danas nazvali “elementima jezika” – koje je novinarima distribuirao generalni inspektor nemačke vojske.

Berlin je tako nastojao da pred prilično pacifičnim mnjenjem opravda prvi rat koji je vodio Bundesver od 1945. godine, povrh toga protiv zemlje koja je 50 godina ranije bila okupirana od Vermahta.

“Mond diplomatik” ističe da je plan “Potkova” krivotvoren: nije ga donela srpska vlast, već je fabrikovan od elemenata koje je prikupila bugarska trajna služba, a zatim prenesen u Nemačku od zemlje koja je tada gorljivo želela da ponovo uđe u NATO.

Prevaru je 10. janura 2000. godine otkrio nedeljnik “Špigl” i potvrdio 12 godina kasnije bivši bugarski ministar spoljnih poslova. Dokument je naknadno trebalo da podstakne još više sumnje, jer se na srpskom kaže potkovica, a ne “potkova”, kako je 15. aprila 1999. naveo nemački poslanik Gregor Gisi u Bundestagu.

Marta 2000. godine, nemački brigadni general Hajnc Lokai je u knjizi izrazio “sumnje u postojanje takvog dokumenta”, a njegova istraga je prinudila Šarpinga da prizna da nema kopiju izvornog “plana”.

Evociranje laži

Istovremeno, portparol međunarodnog suda za bivšu Jugoslaviju opisao je elemente takozvanog plana kao “malo verovatan materijal” u listu “Hamburger abendsblat” od 24. marta 2000. godine, a tužiteljka Karla del Ponte ga neće ni pomenuti u optužnici protiv Miloševića 1999. niti 2001. godine.

“Mond” će ponovo evocirati laž, ali kao da ju je uvek razmatrao sa oprezom, pa 16. februara 2002. godine piše da “Potkovica” ostaje vrlo kontroverzan dokument čija valjanost nikada nije dokazana”.

Stručnjaci za Balkan, novinari Žan-Arno Derans i Loran Žeslan, opisuju plan “Potkova” kao “arhetip lažnih vesti koje emitiju zapadnjačke armije i preuzimaju sve glavne evropske novine”.

+ Trenutno nema komentara

Dodajte komentar